Hur kan din klinik sänka inköps- och underhållskostnader?

....och samtidigt skapa ett effektivare arbetsflöde?

Vill du minimera driftskostnader och stillestånd och ge utrymme åt din personal att arbeta effektivare – då kan vi förmodligen hjälpa dig.

Stillestånd på djurkliniken kostar stora pengar

Varje förlorad timme på grund av krånglande verktyg betyder  2000:- till 3000:- i förlorade intäkter (genomsnittlig veterinärklinik)

Kostnader rusar snabb i höjden när utrustning inte fungerar som den skall - inte roligt alls.
De goda nyheterna är att du enkelt kan undvika problem och stillestånd genom kloka inköp, tydliga skötselanvisningar och regelbundet underhåll. 

 Du kan spara pengar både vid underhåll och inköp

Vi hjälper dig att sänka underhållskostnader, snabbt och med garanti. Några exempel nedan;

  • Nytt skär till klippmaskin/trimmer kostar 240:- till 330:- 
    Slipning är 85:-  (ett skär kan slipas 40-50 ggr, även sk engånsskär kan slipas 3-5 ggr)
  • Ny sax kostar 250:- till 450:- 
    Slipning-justering av sax är 95:- (en sax kan slipas 10 - 30ggr)
  • Ny klippmaskin kostar mellan 950:- och 3500:-
    Reparation-service av klippmaskin 335:- (eventuella reservdelar tillkommer)
  • Minitrimmer Exacta/Isis (finns på de flesta kliniker) nypris 1196:-
    Renovering med motor- och batteribyte ca 650:- 

Priser för slipning och reparation av övriga verktyg kan du se här

Garanti på alla arbeten, har vi missat något får du rättelse omgående.

Snabba leveranser - två till tre dagar på vår verkstad, plus postgång. 
Har du panik, skriv ”Bråttom” på paketet så skickar vi dina verktyg med vändande post. 

Två tips för att slippa krånglande utrustning och stillestånd...

  1. Skapa fasta underhållsrutiner med klara skötsel- och användarinstruktioner.
  2. Skicka dina verktyg på service och slipning innan det uppstår problem.

Vi kan hjälpa dig att utforma ett serviceprogram för klippmaskiner, skär, saxar och övriga eggverktyg. 

Välj rätt utrustning för lägre driftskostnader och effektivare arbete

Låga inköpskostnader kan vara frestande, men lågt pris går tyvärr oftast hand i hand med låg kvalité.
Årskostnad är ett betydligt bättre mått än inköpspris. 

 Några exempel;
Allt fler klippmaskiner tillverkas i Kina (eller har komponenter gjorda i Kina), vilket betyder lägre kostnader.
Men det finns ett dolt pris (utöver usla arbetsförhållanden) du som kund får betala, i form av högre underhållskostnader och avbrott i arbetet.

Osters klippmaskiner är ett exempel - Oster A5 är en maskin som används på många veterinärkliniker, det är också den mest frekventa patienten i vår verkstad.
Inget bra val om du vill slippa underhållskostnader och stillestånd...

Sladdbrott är en av de vanligaste orsakerna till maskinkrångel och stillestånd, glappkontakt i sladdanslutningar händer för eller senare på alla klippmaskiner.  Några prisexempel för ny sladd (exkl arbete) nedan;

  • Oster A5 390:-
  • Oster A6 450:-
  • Wahl  490:-
  • Andis AGC2 120:-
  • Aesculap Favorita 0:- (sladden kortas)

Aesculap, Heiniger och Andis är bra val om du vill minimera underhållskostnader och stillestånd.
Inte billigast i inköp, men det är driftsäkra klippmaskiner som kräver minimalt underhåll.
Låg årskostnad med andra ord.

30 års erfarenhet av verkstadsjobb och klippmaskiner betyder att vi kan ge dig inside information när du investerar i ny utrustning.
Hör av dig nästa inköpstillfälle så hjälper vi dig att välja rätt och ger dig ett konkurrenskraftigt anbud.

Två års garanti, 100 dagars öppet köp, fri support och rabatt på service

Alltid 2 års garanti och fri support. 
Du har 100 dagars öppet köp och fri returfrakt.
Vill du prova flera maskiner så ordnar vi det. 

Dessutom får du första slipningen kostnadsfritt (ett skär) och du har 55% rabatt på första service. 

Detaljerade skötselanvisningar (grundad på många års erfarenheter i verkstaden) följer med varje klippmaskin - du slipper maskintrassel och spilltid pga brister i handhavande. Vid behov kan vi hålla skräddarsydd kurs med din personal (ingår inte)

Eventuella garantiärenden åtgärdas omgående på vår verkstad, utan mellanhänder och utdragen hantering.

Snabba leveranser

Beställningar skickas samma dag om du lägger din order innan kl. 13.00, annars nästa dag (om något är tillfälligt slut hör vi av oss direkt)

Hör av dig!

Ring eller maila nästa gång du ska köpa klippmaskiner och skär (eller behöver slipning-service), vi hjälper dig att välja rätt och ger dig ett riktigt bra anbud.
042-72283, 0730-768 884, 070-321 36 39
info@lyckliga.nu

vänliga hälsningar,
Gerhard, Torbjörn, Lee, Östen, Rali och Lyckliga Fåret

PS. 

Ord från några veterinärkunder..

Hej,
Vissa fakturor är roligare att betala än andra. Er är en sådan, jag blev på så bra humör när jag packade upp paketet med de nyslipade skären. Små söta inslagna paket i gulligt papper med små instruktiva lappar som jag ska följa. En god karamell  fanns också med samt ett trevligt brev. Nästa gång jag ska slipa skären så köper jag nog en ny klippmaskin och då köper jag den från er. 
Jättekul att ni tar er tid med kundvård, jag uppskattade det mycket och kommer att berätta om det för andra.
Många hälsningar,
Louise T Berndtsson, veterinär utanför Uppsala.

 

Alla här på kliniken är jättenöjda med slipningen och kvaliten, servicen samt reparationen av de maskiner vi har skickat till er samt den fantastiska servicen.

Kort sagt vi är jätte nöjda med allt.

Gunilla Jöhncke
Hästkliniken, Uppsala

 

Hejsan,
allt är bara bra och jag är mycket nöjd, såväl med produkten jag köpte som med ert bemötande och er service. I själva
verket är jag full av beundran inför era omsorger om mig som kund och tvekar inte att säga att världen skulle vara betydligt bättre om andra företagare visade samma professionalitet och lyhördhet.

Bästa hälsningar
Erik Granström,
författare, veterinär och djurägare

Ps. Hälsa fåret! Ds.