....och samtidigt skapa ett effektivare arbetsflöde
Varje förlorad timme på grund av krånglande verktyg betyder förlorade intäkter, och kostnader rusar snabb i höjden när utrustning inte fungerar som den skall - inte roligt alls. De goda nyheterna är att du enkelt kan undvika problem och stillestånd genom kloka inköp, tydliga skötselanvisningar och förebyggande underhåll.
Vi kan hjälpa dig att minimera underhållskostnader - några exempel;
Priser för slipning och reparation av övriga verktyg kan du se här
Garanti på alla arbeten, har vi missat något får du rättelse omgående.
Snabba leveranser - två till tre dagar på vår verkstad, plus postgång.
Har du panik, skriv ”Bråttom” på paketet så skickar vi dina verktyg med vändande post.
Vi kan hjälpa dig att utforma ett serviceprogram för klippmaskiner, skär, saxar och övriga eggverktyg.
Låga inköpskostnader kan vara frestande, men lågt pris går tyvärr oftast hand i hand med låg kvalité.
Årskostnad är ett betydligt bättre mått än inköpspris.
Några exempel;
Allt fler klippmaskiner tillverkas i Kina (eller har komponenter gjorda i Kina), vilket betyder lägre kostnader.
Men det finns ett dolt pris (utöver usla arbetsförhållanden) du som kund får betala, i form av högre underhållskostnader och avbrott i arbetet.
Osters klippmaskiner är ett exempel - Oster A5 är en maskin som används på många veterinärkliniker, det är också den mest frekventa patienten i vår verkstad.
Inget bra val om du vill slippa underhållskostnader och stillestånd...
Sladdbrott är en av de vanligaste orsakerna till maskinkrångel och stillestånd, glappkontakt i sladdanslutningar händer för eller senare på alla klippmaskiner. Några prisexempel för ny sladd (exkl arbete) nedan;
Aesculap, Heiniger och Andis är bra val om du vill minimera underhållskostnader och stillestånd.
Inte billigast i inköp, men det är driftsäkra klippmaskiner som kräver minimalt underhåll.
Låg årskostnad med andra ord.
30 års erfarenhet av verkstadsjobb och klippmaskiner betyder att vi kan ge dig inside information när du investerar i ny utrustning.
Hör av dig nästa inköpstillfälle så hjälper vi dig att välja rätt och ger dig ett konkurrenskraftigt anbud.
Alltid 2 års garanti och fri support.
Du har 100 dagars öppet köp och fri returfrakt.
Vill du prova flera maskiner så ordnar vi det.
Dessutom får du första slipningen kostnadsfritt (ett skär) och du har 55% rabatt på första service.
Detaljerade skötselanvisningar (grundad på många års erfarenheter i verkstaden) följer med varje klippmaskin - du slipper maskintrassel och spilltid pga brister i handhavande. Vid behov kan vi hålla skräddarsydd kurs med din personal (ingår inte)
Eventuella garantiärenden åtgärdas omgående på vår verkstad, utan mellanhänder och utdragen hantering.
Beställningar skickas samma dag om du lägger din order innan kl. 13.00, annars nästa dag (om något är tillfälligt slut hör vi av oss direkt)
Ring eller maila nästa gång du ska köpa klippmaskiner och skär (eller behöver slipning-service), vi hjälper dig att välja rätt och ger dig ett riktigt bra anbud.
042-72283, 0730-768 884, 070-321 36 39
info@lyckliga.nu
vänliga hälsningar,
Gerhard, Torbjörn, Lee, Ivo, Rali och Lyckliga Fåret
PS.
Ord från några veterinärkunder..
Hej,
Vissa fakturor är roligare att betala än andra. Er är en sådan, jag blev på så bra humör när jag packade upp paketet med de nyslipade skären. Små söta inslagna paket i gulligt papper med små instruktiva lappar som jag ska följa. En god karamell fanns också med samt ett trevligt brev. Nästa gång jag ska slipa skären så köper jag nog en ny klippmaskin och då köper jag den från er.
Jättekul att ni tar er tid med kundvård, jag uppskattade det mycket och kommer att berätta om det för andra.
Många hälsningar,
Louise T Berndtsson, veterinär utanför Uppsala.
Alla här på kliniken är jättenöjda med slipningen och kvaliten, servicen samt reparationen av de maskiner vi har skickat till er samt den fantastiska servicen.
Kort sagt vi är jätte nöjda med allt.
Gunilla Jöhncke
Hästkliniken, Uppsala
Hejsan,
allt är bara bra och jag är mycket nöjd, såväl med produkten jag köpte som med ert bemötande och er service. I själva
verket är jag full av beundran inför era omsorger om mig som kund och tvekar inte att säga att världen skulle vara betydligt bättre om andra företagare visade samma professionalitet och lyhördhet.
Bästa hälsningar
Erik Granström,
författare, veterinär och djurägare
Ps. Hälsa fåret! Ds.