Frisk luft, rent vatten och sunda jordar...

är mera värt än några prylar eller förströelser, men det är bara alltför lätt att glömma (eller förtränga), sorgligt nog.

Kan vi tillsammans gå från överkonsumtion till omtanke och uthållighet?

Så gott som alla nya prylar (också klippmaskiner och saxar) har en verklig kostnad som är många gånger större än pengarna vi betalar - i form av miljöförstöring, resursslöseri, exploaterad arbetskraft...  
Konsekvenserna av vårt måttlösa konsumerande blir alltmera uppenbara, för dem som vill se.
Så tänk efter noga och gör kloka val.

6 eftertänksamma frågor innan du handlar...

  1. Reducera - behöver jag köpa det här?
  2. Reparera - kan jag reparera-underhålla det jag redan har?
  3. Återanvända - kan min gamla pryl användas av någon annan, säljas eller lämnas i inbyte?
  4. Återvinna - kan min gamla utslitna grej återvinnas och användas till något annat?
  5. Årskostnad, kvalité och livslängd - kommer mitt inköp att tjäna väl och leva länge?
  6. Dela - kan jag samköpa med en vän, för lägre kostnad och större nytta?

Ofta är det värt att reparera-serva en äldre klippmaskin, hellre än att köpa nytt.

Blocket är en ypperlig kanal för att sälja överblivna saker, och i vissa fall kan vi ge dig ett inbytespris för din gamla klippmaskin.

Investera hellre lite mera för att få ett verktyg som håller många år, årskostnad är mycket viktigare än inköpspris. Dessutom är lågpris-slit-och-släng ett stort slöseri med resurser och miljö.

Samköp är en väg att hålla nere kostnader och miljöpåverkan, dessutom är delad glädje dubbel glädje...

Hyra är kanske ännu bättre, du slipper inköpskostnader och underhåll och många fler har nytta av samma maskin.

Överkonsumtion, vad ska man säga?
De flesta av oss förstår att vi bara har en planet, men vi lär behöva 4-5 planeter om alla ska leva på västerländsk standard. Resurser töms ut och vår gemensamma miljö förstörs allt snabbare... 
(en intressant historia om plast här)

Moms ingår i alla priser

På faktura/kvitto har du naturligtvis momsen specificerad för sig, för dig som är företagare

100 dagars öppet köp

Om du skulle ångra ditt köp har du full returrätt inom 100 dagar.

Du får pengarna tillbaka utan prut, men vi vill förstås gärna veta om du är missnöjd så vi kan rätta till orsaken.
Du kan naturligtvis också byta till en annan vara.

Varan ska vara felfri och återsändas i oskadad förpackning, vi betalar fraktkostnaden
Om du har du använt ditt köp (eller slitage/skador uppkommit av andra orsaker) så går det fortfarande fint att returnera., om vi kommer överens om skäligt avdrag.

Har du fått fel saker så var snäll och kontakta oss innan du returnerar varan, så vi vet varför den kommer tillbaka... 

Enhetsfrakt 50:-

Samma fraktkostnad oavsett hur mycket du beställer.
För slipning och reparationer faktureras verkliga fraktkostnaderna.

Fri frakt för beställningar över 1000:-

Handlar du för 1000:- eller mera så slipper du fraktkostnader

Beställningar från utlandet betalar verkliga fraktkostnaden

Tyvärr, vi kan inte bjuda på  fraktkostnaden där... 

Faktureringsavgift...

Ingen faktureringsavgift för beställningar som betalas med kort, internetbank eller direktbetalning (förskott)
För arbete (slipning och reparationer) utgår en faktureringsavgift på 33:- (för pappersarbetet)

Leveranstid

Beställda varor skickas oftast dagen efter du beställer (undantaget semester). Har du brått försöker vi få iväg dina saker samma dag.

Restorder

Tillfälligt slutsålda varor restnoteras och skickas snarast, fraktfritt och utan expeditionsavgift.

Garantier

Ett års fabriksgaranti på samtliga produkter, utom slitdelar. Alla garanti frågor åtgärdas direkt hos oss, inga onödiga väntetider.

2 års garanti på de flesta klippmaskiner.

Alla maskiner vi känner och litar på har 2 års garanti, nya modeller får ett års prövotid...

Betalning

Varorna levereras mot postförskott, kortbetalning eller förskottsbetalning, du kan också välja faktura eller avbetalning.
Kvitto följer med dina varor.

Om betalningspåminnelse måste skickas ut debiteras en avgift på 50 kr per gång. Men sådant vill vi helst slippa, det är inte roligt för vare sig dej eller oss..

Om din vara är skadad i frakten...

Reklamera omgående hos Posten, och ta med emballaget!
Behöver du hjälp med reklamation så hör av dej till oss.

Ej utlösta varor

För varor som beställts men inte lösts ut (inte kul alls)  debiteras en avgift på 250:- + moms för ersättning av vårt arbete och fraktkostnader (och för känslomässigt lidande..)

 

Har du frågor eller förslag?
Eller vill du förhandla en storaffär?
Ring oss 042-722 83, 0730-768 884, 070-321 36 39

Eller maila till; info@lyckliga.nu

vänliga hälsningar,
Torbjörn, Arne, Gerhard och Fåret